ارسال پست الکترونیکی برای پیاده سازی یک سیستم بازاریابی موفق دارای اهمیت است، اینکه بدانیم چه کسی به این پست های الکترونیکی پاسخ داده و یا حتی به آن توجه نموده است نیز دارای اهمیتی فوق العاده می باشد. پیگیری پاسخ و دریافت امری حیاتی به نظر می رسد. وفادار نگه دارد. کسب و کار شما چگونه می تواند تأثیر مثبت و ماندگار بر روی مشتریان داشته باشد؟ با بهره بردن از ابزار گزارش دهی سیستم CRM می توانید به صورت پیوسته و منظم کارایی بخش های پشتیبانی از مشتریان را نظارت و ارزیابی نمایید. اگر موارد خاصی
آزمایشی انجام داده ایم (آرموسترونگ، اورتون، 1977). هیچکدام از آزمایشات قابل توجه نبود، که نشان بدهد تعصب عدم پاسخ یک نگرانی بوده باشد. در ابتدا با توصیه هایی از کومار، استرن و اندرسون (1993) ما شایستگی مخبران کلیدی را با رویکرد عام و خاص ارزیابی شده اند. اقدامات عمومی، ویژگی های پاسخ دهندگان در ابتدا با انتظارات ما از مخبران کلیدی بودند. در میان پاسخ دهندگان، 43% معاونان رئیس هیئت مدیره بودند، 16% مدیران بودند و 8% رویسای هیئت مدیره بودند و بقیه مدیران اجرایی از قبیل CMO (مدیران ارشد بازاریابی) بودند. پاسخ دهندگان به طور متوسط، 6.82 سال در موقعیت خود، و 12.41 سال ها با شرکت بودند. از لحاظ اقدامات خاص از صلاحیت مخبران، ما سوالاتی را در مورد آگاهی و دخالت در استراتژی های شرکت و جهت یابی مطرح کردیم. دانش پاسخ دهندگان از استراتژی شرکت 6.55 بود. ( در یک مقیاس هفت نقطه ) و سطح خود را از دخالت ارتباط با استراتژی 6.16 بود ( در یک مقیاس هفت نقطه مستقیم به کیفیت اطلاعات شما بستگی دارد، بنابراین مطمئن شوید که فرایندها به خوبی کار می کنند تا بتوانید دقت و شفافیت اطلاعاتتان را حفظ نمایید. هرچه کیفیت اطلاعاتتان را در طول زمان بالاتر ببرید، می توانید در پیش بینی هایتان به دقت بالاتری دست پیدا کنید. این عامل می تواند مزیتی استراتژیک برای شما به حساب آید و کمک کند که اهداف جدیدی را در رشد آینده خود در نظر بگیرید. قیف فروش یک استراتژی پایدار و منظم برای تبدیل مشتری احتمالی به مشتری ثابت است. این استراتژی شامل یک سری مراحلی است که مشتری احتمالی از طریق آن می تواند تصمیم به خرید نماید. داشتن یک فرایند روش مند، تبدیل کردن مشتری احتمالی به مشتری ثابت را آسانتر کرده و نرخ تبدیل بیشتری را ارائه می دهد.Pipeline (که گاهی اوقات به خاطر شکل و شمایلش به آن قیف فروش نیز می گویند) از یک رویکرد مرحله ای با استراتژی فروش از پیش تعریف شده برای هر مرحله استفاده می کند. ساختار آن بگونه ای است که پیاده و سود در هر کسب وکاری میگردد. سطوح مختلف بازاریابی از سطح استراتژیک تا سطح عملیاتی در نمودار زیر مشخص شده است. وظیفه مدیریت بازاریابی این است که مفاهیم فوق بطور استاندارد و حرفه ای در سازمان پیاده سازی شود. امروزه شرکتها از شیوه بازاریابی انبوه و تنوع محصول دست برمیدارند و به "بازاریابی مبتنی بر بازار هدف" توجه میکنند. بازاریابی مبتنی بر بازار هدف بهتر میتواند شرکت را یاری دهد تا از فرصتهای بازاریابی خود استفاده کند. شرکت فروشنده میتواند برای هر بخش از بازار مورد نظر محصولی مناسب تولید کند، و آنها را با قیمتهای مختلف از کانالهای متفاوت توزیع و با تبلیغات گوناگون تامین نماید. شرکت به جای پراکندگی تلاشهای بازاریابی خود میتواند بر روی گروه خاصی از خریداران تمرکز کند و به خواستههای آنها رسیدگی نماید. مطلب مرتبط: مدیریت بازاریابی در Microsoft CRM در نمودار زیر سه مرحله اصلی بازاریابی مبتنی بر بازار هدف نشان داده شده است. مرحله می تواند این کار را برای شما بسیار راحتتر کند. بسیاری از سیستم های CRM امروزی یک سری برنامه موبایل ارائه می دهند و شما نیز می توانید بدون لپ تاپ و کامپیوتر به اکثر اطلاعاتتان دسترسی داشته باشید. پیگیری فروش: اگر شما یک فروشنده حرفه ای باشید، پیگیری یکی از سنگ بناهای کارتان خواهد بود و اینکه بدانید چه زمانی باید مشتریاتتان را پیگیری کنید می تواند یکی از شاخص های کلیدی در ایجاد یک رابطه بلندمدت با مشتریان باشد. بله شما می توانید در تقویمتان یک یادآور ایجاد کنید یا یک ستون پیگیری به فایل اکسلتان اضافه کنید، اما این ابزارها برای این اهداف طراحی نشده اند. اکثر سیستم های CRM به شما این امکان را می دهند زمانیکه نیاز به پیگیری دوباره برای یک مشتری دارید یک یادآور برای آن تنظیم کنید و بسیاری از آنها مثل Microsoft CRM داشبوردی به شما ارائه می دهند که لیست به روزی از کسانی که فردا، پس فردا و روزی دیگر باید با آنها تماس بگیرید را ارائه می دهند.