به این قضیه هم فکر کرد : حالا که اینترنت هست پس باید بتونیم از استانداردهایی استفاده کنیم که اجازه بده از طریق اینترنت این اتصال صورت بگیره – استانداردی مثل XML –حالا دو مبحث مهم دیگه :چرخه حیات مشتری – Customer Life Cycle : نکته اصلی که در اینجا اساس ادراکات مشتریان فعلی سنجیده میشود و در تجزیه و تحلیل نتایج، نقش مشتریان بالقوه و همین طور غیر مشتریان، در نظر گرفته نمیشود (Andreas Eggert , Wolfgang Ulaga ، 2002، 108).گراس (Gross) (1997) مقوله ارزش را جایگزین مقوله رضایت کرد، با این توجیه
مسئولین برگزاری المپیک آتن دوره ی بیست و هشتم در سال 2004 میلادی اعلام داشتند که برگزاری المپیک 16 درصد صنعت توریسم در یونان را نسبت به سال های قبل از برگزاری افزایش داده است. در سال 2000 میلادی بیش از 700 میلیون نفر در سراسر جهان به کشور های دیگر مسافرت نموده اند که زمینه ی ایجاد درآمدی شامل بر 476 میلیارد دلار برای صنعت گردشگری شده است. این صنعت 12 درصد تولید ناخالص جهان را به خود اختصاص می دهد. مطمئنا کسب میزبانی یک رویداد بزرگ ورزشی بویژه جهانی سوای کسب اعتبار و یافتن هویت جهانی زمینه های توسعه ی شهر ها ، احداث اماکن ورزشی جاده ها ، هتل ها و نهایتا ایجاد ارتباطات بین المللی و توسعه ی اقتصادی-اجتماعی و فرهنگی می گردد. به عنوان مثال اوریل برانت (1993) اعلام کرد برای المپیک بارسلونا فقط 40641 هتل آماده گردید.بر اساس یافته های تحقیقات توریسم ورزشی در کشور های صنعتی بین 1 تا 2 درصد تولید ناخالص ملی را به خود اختصاص می دهد و بر اساس مورد بهکار گیری اصل اساسی و اولیه بازاریابی یعنی برآوردن نیازهای مشتریان اجماع نظر وجود دارد، اما بحث بر سر این است که محیط کنونی بازار با تغییرات بنیادی نسبت به دهه 60 میلادی تغییر در روشهای اجرای اصول را ضروری می سازد.در دنیای امروز بایستی از بازارهای بالغ و به حد کمال رسیده ای سخن گفت که ویژگیهای متفاوتی نسبت به گذشته دارند و از مهمترین ویژگیهای آنها می توان به مهارت و قدرت مشتری و کاهش تاثیر تبلیغات بر وی اشاره نمود. امروزه عرضه کنندگان در بازار کالاهای صنعتی و مصرفی با مشتریانی مواجه اند که تقاضاهای نامحدودی دارند اما کمتر تحت تاثیر ابزار های سنتی بازاریابی قرار می گیرند. از سوی دیگر محصولات بازار از دید مشتری تفاوت زیادی با یکدیگر ندارند چنانکه نام تجاری محصول موردنظر مشتری در دسترس وی نباشد به راحتی «برند» دیگری را جایگزین آن می کند و این نشاندهنده کاهش وفاداری مشتریان است. رقابت قیمتی نیز معنی سابق را از دست داده است و فواصل زمانی معین برای این فرد بطور اتوماتیک ارسال گردد. مثالا می توانید با این مقاله شروع کنید: چرا شما به بیمه عمر نیاز دارید؟ پس از آن مقاله دیگری با عنوان " با خرید بیمه عمر چه منافعی کسب خواهم کرد؟" ارسال شود. بدین ترتیب ذهن مشتری هدف شما بطور مستمر درگیر برند و محصول شما قرار خواهد گرفت و یقیناً در آینده نزدیک مشتری شما خواهد شد.مطلب مرتبط: آشنایی با مدیریت ارتباط مشتری(CRM)علاوه بر آن، با استفاده از سیستم CRM شما می دانید که چه ایمیلهایی تاکنون در راستای بازاریابی قطره ای برای مشتری هدف ارسال شده است. از این طریق شما می توانید در پیگیری فروش به مشتری هدف خود بگویید " آیا آن ایمیلی که در ارتباط با مزایای بیمه عمر بود را بخاطر دارید؟" این کار باعث می شود که مشتری به شما فکر کند و شما در موقعیت بهتری از فروش قرار بگیرید. شرکتها علاوه بر اینکه با مشتریان خود ارتباط دارند، با شرکای تجاری و یا تامین کنندگان خود نیز در ارتباط هستند. گاهی انتظارات مورد نظر برآورده نمی شود. نکات مختلفی وجود دارد که به شما کمک می کند تا وقت و تلاشی که برای پیاده سازی یک سیستم CRM گذاشته اید مؤثر و ارزشمند باشد. برای اینکه این کار را آسانتر کنید هنگام انتخاب نرم افزار CRM و مجری آن دقت بیشتری به خرج دهید، از آماده سازی های صحیح اطمینان حاصل کرده، خود را به یک جدول زمانی سخت و محکم مقید کرده، بین پیچیدگی و اختصاصی سازی تعادل برقرار کرده، به کارمندانتان آموزش کافی داده و در نهایت اطلاعات نرم افزار CRM را به درستی ذخیره کرده و از آنها نسخه پشتیبان تهیه کنید. انتخاب نرم افزار CRMیکی از مهمترین مراحلی که به پیاده سازی روان و کارآمد یک سیستم CRM جدید ارتباط دارد، انتخاب نرمم افزاری است که با نیازهای شرکت تناسب داشته باشد. آیا این سیستم مقرون به صرفه است؟ حفظ و نگهداری آن تا چه حد سخت است؟ این سیستم در مقایسه با دیگر سیستم ها تا چه حد سفارشی می شود؟ یکی از بهترین انتخابهایی که میتوانید داشته